W celu realizacji projektu Grantobiorca przeprowadził następujące działania:
1. Realizacja szkoleń i innego wsparcia
Udział w szkoleniach, webinariach, wizycie studyjnej (Radom) realizowanych przez NCK, skorzystaliśmy również ze wsparcia tutora cyfrowego. Pracownicy nabyli lub wzmocnili m.in. kompetencje dotyczące autodiagnozy, zasobów i strategii cyfrowej, diagnozy lokalnej, poznania nowych metod dotarcia ze swoją ofertą, programowania oferty. Odbyła się kampania promocyjna projektu, zawierająca informacje o uzyskanym dofinansowaniu. Informacja została przekazana do władz Samorządowych gminy Lubasz, podczas posiedzeń komisji oraz sesji RG. Pojawiały się posty na profilu Facebook, informacje na stronie www.goklubasz.pl w trakcie realizacji projektu. Wystosowane zostało pismo do placówek oświatowych, środowisk twórczych, pracowników UG. Uczestniczyliśmy w spotkanie Grantobiorców II konkursu Konwersji cyfrowej domów kultury, które odbyło się on-line dnia 07.09.2022. Otrzymaliśmy rekomendacje oraz pakiet promocyjnych dokumentów, które zostały umieszczone na stronie internetowej oraz na profilu facebook. Udział w webinarium "Innowacje technologiczne (cyfrowe) w ofercie instytucji kultury - przegląd inspiracji i dobrych praktyk". Webinarium poprowadziła pani Zuzanna Ciesielska-Janik. Powstała autodiagnoza instytucji w ramach programu. W dniach 7-8 grudnia 2022 odbyło się spotkanie z tutorem cyfrowym. W szkoleniu prowadzonym przez p. Annę Wróblewską uczestniczyło 9 osób - 6 pracowników oraz 3 przedstawicieli społeczności lokalnej. Uczestniczyliśmy również w szkoleniu dotyczącym tutoringu cyfrowego i założeń strategii cyfrowej w wersji on-line, a także w szkoleniu „Podstawy projektowania graficznego”, online w dniach 07-08.03.2023 r. Wyeksponowany w gablotach ulicznych, siedzibie GOK był także plakat informacyjny oraz roll-up, prezentowany podczas realizowanych wydarzeń (koncerty, festyny, warsztaty). W sierpniu 2023 zrealizowane zostały trzy szkolenia dla pracowników zorganizowane spoza oferty NCK. Tematy szkoleń: "Warsztaty medialne - jak dobrze prezentować się przed kamerą" - uczestnicy 6 osób 3M/3K, "Marketing internetowy i social media w działalności kulturalnej" - uczestnicy 11 osób 5M/6K, "Obsługa sprzętu komputerowego i estradowego" - uczestnicy 5 osób 2M/3K.
2. Doposażenie GOK Lubasz w niezbędny sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie. Zakupione zostały:
Komputer 1szt, monitor 1szt, Tablet 12szt, Notebook 1szt, Oprogramowanie 2szt, drukarka1szt, laptop 1szt, - dostawca wyłoniony został w drodze rozpoznania rynku poprzez przesłanie emailem do wykwalifikowanych podmiotów.
Zestaw do live streamingu: Kamera Cyfrowa 1szt, statyw 1szt, kabel HDMI 1szt, Mikser video 1szt, Karta pamięci (2szt.) Mikser softowy 1szt., aparat 1szt. Dostawca wyłoniony został w drodze rozpoznania rynku poprzez przesłanie emailem do wykwalifikowanych podmiotów.
Sprzęt nagłośnieniowy: Kolumny aktywna szerokopasmowa 2szt, basowa 4szt, monitorowa 2szt, Mikser audio 1szt, mikrofon nagłowny 1szt, Mikrofon wokalowy bezprzewodowy 3szt, statyw kolumnowy 2szt, mikrofonowy 3szt, statyw oświetleniowy 4szt, przewody 26szt, konsola oświetleniowa 1szt, Refletkor Flat Par 8szt, Listwa oświetleniowa Pixel Bar 4szt, Projektor lampowy 1szt, ekran projekcyjny ze statywem 1szt, Wykonawca wyłoniony został poprzez bazę konkurencyjności.
Dwie pętle indukcyjne oraz film w PJM, szkolenia zostały zakupione w wyniku rozpoznania rynku poprzez kontakt emailowy, telefoniczny z dostawcami i realizatorami. Wszystkie procedury odbyły się zgodnie z zasadą konkurencyjności, zasadą racjonalnego wydatkowania środków finansowych, zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach obowiązujących przepisów, zgodnie z zapisami Regulaminu zamówień GOK Lubasz, a zakupiony sprzęt był nowy.
W trakcie trwania projektu realizowane były wydarzenia, praca warsztatowa z wykorzystaniem zakupionego sprzętu. Powstała strategia Cyfrowa GOKLubasz.
Szymon Szwed